marți, 16 august 2011

Accesoriul meu preferat-ochelarii de soare. Mici secrete.

Ochelarii de soare nu mai sunt de mult un accesoriu. Pentru soferi si soferitze sunt un must have deoarece soarele poate sa iti taie complect vizibilitatea. Pentru fashionisti si fashioniste sunt cel mai cool accesoriu al sezonului deoarece pot sa scoata orice tinuta din anonimat. Pentru cei cu probleme de vedere sunt binecuvantare pura deoarece daca ai probleme de vedere si mai adaugi si un soare orbitor s-ar putea ca drumurile pe care le ai de facut zilnic sa devina pure aventuri. In concluzie toata lumea ii poarta, ne plac tuturor si fiecare persoana cred ca are acasa macar o pereche.
Eu am 4 perechi momentan, de fapt am peste 10 dar 4 dintre ele le folosesc constant. O pereche mai eleganta maro, cu lentila mare si rama subtire, putin aurita, firma Prada, o pereche wayfarer Ray Ban, simpli negri cumparati in luna de miere din Paris, o pereche maro cu rama subtire si finutza animal print cumparati din Accesorize si o pereche nergi, cat eye cumparati din Aldo. Preferatii mei sunt cei Prada datorita calitatii si a modelului, acestia tind sa ii port cel mai des si imi sunt si cei mai dragi.
Eu atunci cand cumpar o pereche de ochelari de soare trebuie sa recunosc ca primul lucru pe care il fac este sa aleg modelul. Ma intereseaza calitatea lentilei dar cel mai mult conteaza sa imi stea bine cu modelul ales. Sunt putin mai "snoaba" in ceea ce priveste alegerea accesorilor si tind sa cumpar modele ale unor branduri consacrate si in general cel mai mult ma atrage firma Ray  Ban. Eram zilele trecute in mall Constanta la Opticris unde am intalnit doua asistente in vanzari extraordinar de bine pregatite, niste adevarate profesioniste care mi-au prezentat modelele de ochelari cu toate caracteristicile, au avut rabdare sa probam o multime de modele si au fost tot timpul cu zambetul pe buze. Le-am descusut putin fireste si am aflat cateva chestii interesante:
1. Una dintre cele mai bine vandute firme de ochelari din lume, Ray Ban, are intradevar si lentilele cele mai calitative si o rezistenta extrem de indelungata. Imi povesteau cum zilele trecute a venit un client care avea o pereche de Ray Ban aviator impecabili cumparati acum 10 ani! Modelul era atat de clasic si de frumos ca se mai vindea si astazi in magazine.
2. Din pacate ochelarii de soare Polaroid au o lentila buna dar o durata de viata scurta, intr-un an sau doi poti sa ii arunci la gunoi.
3. Cand cumperi o pereche de ochelari de soare de designer sa fii sigur ca platesti firma si fitza, nicidecum nu au o lentila mai buna decat Ray Ban sau alta firma cu preturi medii. Este ca si cum ai cumpara o bijuterie, nicidecum o pereche de ochelari, daca vrei sa dai 30 de milioane pe o pereche de ochelari de soare este ca si cum ti-ai cumpara un inel, numai ca risti sa pierzi investitia muuulttt mai repede.
4. Ochelarii de soare nu se sterg niciodata pe uscat, intotdeauna se umezesc inainte de a fi stersi altfel risti sa ii zgarii cu depunerile de pe ei.
5. Ochelarii de soare nu se poarta niciodata pe cap deoarece se strica foarte repede lentila in acest mod. Cel mai bine este sa ii tii in mana sau daca vrei sa ii iei de pe ochi pt mai mult timp sa ii pui in tocul de ochelari.
6. Cel mai bine este sa investesti in modele clasice. Altfel o sa fii tentat sa ii schimbi foarte repede.
Cateva modele dintre cele preferate de mine:

Un comentariu:

  1. Sunt de acord, din cele 12 perechi pe care le am, doar 2 sunt de firma, dar aceia au ramas perfecti, nu s-au zgariat, nu s-au invechit. Ceilalti, ba s-au crapat lentilele, va s-au deteriorat de la soare, etc. Oricum o pereche de RayBan;s costa 50-100 de euro, nu mi se pare o investitie mare comparativ cu calitatea lor.

    RăspundețiȘtergere