miercuri, 12 ianuarie 2011

Fond de ten. Pro sau contra?



Aud de multe ori o intrebare care ma exaspereaza: vai, folosesti fond de ten zilnic?  Nu stii ca imbatraneste? Las' sa vezi cum o sa arati la 50 de ani! Da folosesc fond de ten zilnic dar ma si demachiez zilnic( ba nu, de fapt de doua ori pe zi ), ma hidratez, imi pun masti saptamanal, imi fac tratamente de curatare mai profunde, cu alte cuvinte imi ingrijesc tenul la viteza maxima, atat cat necesita la 24 de ani. Dupa faimoasa intrebare urmeaza si explicatia spusa de obicei cu sprancenele ridicate si cu un aer atotstiutor: mama mea nu s-a dat niciodata cu fond de ten, crema sau alte prostii din astea si la 50 de ani nu are nici un rid! ( yeah right) Raspunsul meu de obicei este urmatorul : pe vremea tineretii mamei tale nu exista in primul rand atata poluare, stratul de ozon era sanatos si gros, alimentatia nu era atat de plina de vestitele e-uri si mama ta nu prea iesea din casa ca sa aiba nevoie de make up iar daca iesea o pieptanatura era suficienta. Deci datele problemei erau cu totul altele.
Asadar da, recomand utilizarea fondului de ten! De ce? Avand in vedere factorii nocivi la care suntem expusi zilnic, avem nevoie de o protectie care sa stopeze interactiunea directa a acestora cu tenul nostru iar fondul de ten este ca o masca ( la figurat, in mod normal acesta ar trebui sa arate cat mai natural ) pe care o dam jos seara impreuna cu tot ce am mai "adunat" pe fata noastra in timpul zilei. Folosirea fondului de ten nu impiedica regenerarea celulara deoarece aceasta se face noaptea iar daca procedeul de demachiere este efectuat corect, puteam dormi linistite ca ne vom trezi cu o piele sanatoasa. Motivul principal pentru care toate femeile folosesc fond de ten este acoperirea anumitor imperfectiuni care sunt deranjante dar alegerea potrivita a acestuia poate chiar sa te ajute in ameliorarea problemelor.
Asa cum am mentionat si intr-un post anterior, incercati sa achizitionati un fond de ten de calitate deoarece este un produs care sta toata ziua pe fata voastra si inevitabil compusii acestuia intra in piele iar daca nu ati facut alegerea potrivita va puteti trezi cu surprize foarte neplacute care sa lase urme pe termen lung. Eu am un fetis cu dermocosmeticele si fondurile de ten pe care le folosesc cu preponderenta sunt tot din gama dermocosmeticelor deoarece am incredere in incredientele folosite iar aceste fonduri de ten sunt in asa fel construite incat ajuta la ameliorarea unor probleme, bineanteles ajutate de un proces de ingrijire adecvat. Daca tenul tau nu este unul cu probleme si vrei sa folosesti acest tip de produs doar pentru un finish natural, aria de alegere ti se deschide spre nenumarate game existente acum pe piata din care poti alege varinta cea mai potrivita pentru tine.
Nu vreau sa fiu inteleasa gresit, nu consider folosirea fondului de ten obligatorie, sunt persoane cu un ten superb care nu au nevoie de acest produs dar din pacate, in general aceste persoane uita de demachierea care le este si lor necesara si de alti pasi. Concluzia este urmatoarea: daca vrei sa folosesti fond de ten si consideri ca iti este necesar, nu te simtii vinovata folosindu-l, nu o sa iti afecteze tenul daca ai un ritual de ingrijire adecvat si daca alegi un produs de calitate. Poate o nu o sa fii la 50 de ani fara riduri ca mama fetei de mai sus dar cu siguranta din cu totul alte cauze.

2 comentarii:

  1. Asta este intr-adevar o postare ft buna despre fond de ten!
    Eu sunt cu siguranta PRO.Nu folosesc mult fond de ten si nici cu acoperire mare,ptr ca nu am nevoie.Dar folosesc in fiecare zi fond de ten cu acoperire mica,ptr uniformizarea culorii ptr ca nu am tenul perfect,oricat mi-as dori asta.

    RăspundețiȘtergere
  2. @SWEET CRAZY LOLLIPOP: si eu sunt pro, asta se vede :) dar m-am saturat sa ma tot scuz cumva in fata celor care imi reproseaza ca nu e sanatos si nici macar nu se documenteaza.

    RăspundețiȘtergere