miercuri, 2 mai 2012

Despre factor de protectie solara, din nou!

Zilele acestea libere le-am petrecut, evident in aer liber. Am observat spre bucuria mea un interes mai mare in randul prietenilor mei pentru cremele cu factor de protectie solara, nu stiu daca din rusine fata de mine care ii bat la cap frecvent sau chiar din constientizarea riscurilor. Desi interesul e ceva mai mare decat in alti ani, lipsa de informare e la fel de acuta. Perisculos de acuta, as zice eu.
Citeam zilele trecute niste banale statistici care spuneau ca maladia numita "cancer de piele"  a devenit cea mai raspandita forma de cancer la romani si asta mai ales in randul femeilor. Doar 17% dintre conationali folosesc frecvent un produs solar, in timp ce 32% dintre romani nici macar nu au auzit de acest tip de produse.
Lipsa de informare si "babismele" (povesti auzite de la unii si de la altii cum ca mai bine natural, cine stie ce or pus aia in crema) ma fac sa realizez cata nevoie de informare are nevoie poporul roman in acest sens. Mersul la solar, expunerea la soare sunt obiceiuri banale in randul romanilor deoarece e mult mai important sa fii neagra taciune in mai decat sa iti pastrezi sanatatea o viata.
Sfatul meu este sa luati foarte in serios aceasta problema, expunerea la soare este extrem de nociva iar cancerul de piele este cel mai agresiv tip de cancer, orice modificare pe care o observati la suprafata pielii este bine sa fie vazuta cat mai urgent de un medic dermatolog.
Daca nu sunteti convinsi cititi cateva testimoniale ale persoanelor care s-au confruntat cu aceasta problema . Nu folositi crema cu factor de protectie doar atunci cand va expuneti la soare ci zilnic, mai ales vara.Bronzul nu este sanatos, nu exista acest termen deoarece bronzul in sine este un semn de iritatie majora cauzat de expunerea prelungita la soare.
Nu spune nimeni sa nu va bucurati de vara si de caldura, nu e necesar sa va inchideti in casa pana in octombrie, este suficient sa fiti atenti, sa folositi protectie, sa stati la umbra si sa nu va expuneti prelungit la soare mai ales in perioada amiezii.

Aveti grija de sanatatea voastra!
Inca o lamurire, daca nu puteti pronunta un ingredient de pe lista de ingrediente asta nu inseamna ca acel ingredient este toxic si ca automat acel produs va face rau, puteti pronunta foarte usor alcool si totusi, alcoolul este unul dintre cele mai nocive ingrediente. NU tot ceea ce este natural este bun pentru piele la fel cum nu TOT ceea ce va este necunoscut este rau pentru piele. Inainte sa emiteti judecati pripite, informati-va!

10 comentarii:

  1. foarte adevarat...eu stau mult pe plaja , dar numai sub umbrela si...mazgalita :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Perfect adevarat, din pacate mi se pare ca toate aceste postari, la tine si la alte bloggerite, sunt in van ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca asa este, sunt foarte constienta de aspectul asta dar ma gandesc ca cine stie, poate una din sutele de cititoare care imi viziteaza zilnic blogul se va speria si sa incepe sa se protejeze.Daca fac constienta macar o persoana din atatea care nu dau doi bani pe aspectul asta, eu tot sunt multumita.

      Ștergere
  3. Așa e...toate domnișoarele din ziua de azi vor să fie cât mai negre dinainte să vină vara... să nu fie chiar albe când se expun la soare :|
    Până acum foloseam cremă cu fps 15 atunci când făceam plajă, dar îmi dau seama acum cât de periculos e soarele, cât de puternic e și că nu e normal să mă ardă doar ieșind puțin pe balcon :| Încă nu mi-am luat cremă cu factor anul ăsta, dar săptămâna asta voi colinda magazinele și îmi caut ceva cu cel puțin fps 30.

    RăspundețiȘtergere
  4. eu desi ma protejez de soare, am fost mult timp la solar...

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca este singurul blog(din cate stiu eu) care chiar are niste informatii utile si oferite in cunostinta de cauza. Drept dovada, este singurul blog pe care il urmaresc prin GFC din proprie initiativa. Singurul lucru de care imi pare rau este ca nu te-am descoperit ceva mai devreme, inainte de a face o gramada de greseli si inainte de a-mi cumpara o multime de produse care imi fac mai mult rau decat bine.
    As fi curioasa sa stiu cu ce te ocupi tu in viata de zi cu zi!

    Felicitari pentru blog si tine-o tot asa, eu te voi urmari intens de acum incolo!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Kitty, multumesc foarte mult pentru aprecieri. Nu sunt chiar singura, mai sunt bloguri foarte bune cu informatii excelente, totul tine de pasiune si documentare.
      In viata de zi cu zi lucrez la o firma de IT pe departamentul de Resurse Umane insa sunt pasionata de cosmetica si make up de foarte multi ani, am lucrat ca si consultant cosmetic o perioada.
      Te mai astept pe blog, voi incerca sa va aduc informatii cat mai corecte .
      Te pup

      Ștergere
  6. Buna,

    Ce parere ai despre cremele de mai jos? sunt bine formulate
    Buna,

    Am incercat sa fac o analiza a produselor Cosmetic Plant dedicate protectiei solare. Din toata gama doar cele de mai jos mi s-au parut ok cu exceptia faptului ca au parfum ca ultim ingredient. Tu ce parere ai ?
    Restul fie au factor de protectie sub 10 fie contin uleiuri esentiale si parfum in concentratii mai mari.
    Imi cer scuze pentru mesajul anterior am data enter din greseala.

    Water-resistant sunscreen emulsion for children SPF 50 with sea buckthorn oil Ingredients:
    Aqua, Octocrylene, C12-15 alkyl benzoate, Glycerin, Ethylhexyl methoxycinnamate, Caprylic/capric triglyceride, Butyl methoxydibenzoylmethane, Titanium dioxide, Diethylhexyl carbonate, Methylpropanediol, Acrylates/C12-22 alkylmethacrylate copolymer, Cetyl alcohol, Potassium cetyl phosphate, Glyceryl stearate, Dimethicone, Stearic acid, Polysorbate 60, Hippophae Rhamnoides oil, Olea Europaea fruit oil, Tocopherol, Sodium polyacrylate, Hydrogenated polydecene, Trideceth-6, Polyglyceryl-6 polyhydroxystearate, Caprylyl glycol, Phenylpropanol, Sodium gluconate, Parfum

    Water-resistant sunscreen emulsion for children SPF 30 with sea buckthorn oil
    Aqua, Octocrylene, C12-15 alkyl benzoate, Glycerin, Ethylhexyl methoxycinnamate, Caprylic/capric triglyceride, Butyl methoxydibenzoylmethane, Methylpropanediol, Acrylates/C12-22 alkylmethacrylate copolymer, Cetyl alcohol, Potassium cetyl phosphate, Glyceryl stearate, Dimethicone, Stearic acid, Polysorbate 60, Hippophae Rhamnoides oil, Olea Europaea fruit oil, Tocopherol, Sodium polyacrylate, Hydrogenated polydecene, Trideceth-6, Caprylyl glycol, Phenylpropanol, Sodium gluconate, Parfum.
    Ingredientele sunt cele postate pe site si corespund cu cele afisate pe cutie.
    http://en.cosmeticplant.com/produse.aspx@categorie=91.htm

    Multumesc,
    Luiza

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Luiza,
      Va urma o analiza pentru produsele Cosmetic Plant cat de curand pe blogul www.pasagera.ro unde vor fi analizate toate produsele cu factor de protectie solara de catre mine si Corina.:)

      Ștergere
  7. Buna,

    Ok. Asteptam cu interes !

    Luiza

    RăspundețiȘtergere