marți, 26 iunie 2012

Alegeri pentru o dieta sanatoasa.

Stil de viata sanatos e un concept foooaaarteee dezbatut si mai ales diferit de la persoana la persoana. In ultimul timp ma preocupa foarte tare nutritia si alimentatia corecta si am tot studiat pe acest subiect insa parerile sunt foarte impartie. Daca esti carnivor risti sa dezvolti o multime de boli datorita hormonilor cu care sunt hranite acum majoritatea animalelor ( in special puii dar nu doar acestia), laptele si produsele lactate nu sunt ok deoarece contin la fel o multime de hormoni si sunt ambalate in plastic iar laptele provenit de la vaca este menit sa hraneasca vitelul la fel cum laptele provenit de la mama este menit sa hraneasca bebelusul. Pana aici suntem vegani si ar fi perfect daca problema s-ar reduce la carne si lactate, multi dintre noi ar putea sa traiasca doar cu o alimentatie vegana insa se pare ca si legumele si fructele sufera modificari din ce in ce mai mari, sunt injectate ca sa fie mai gustoase, mai dulci iar planta produce mai multa roada decat in mod normal.
Eu zic sa ramanem la apa. Dar stai ca si aici avem o problema deoarece am aflat ca mai nou apa contine nitrati si o multime de substante cu care este tratata. Apa imbuteliata este nociva, s-au descoperit si materii fecale in acestea (my God) iar apa de la robient este plina de clor . Nu-i bai, bem apa de ploaie. Ar fi totusi o problema si aici deoarece daca stai la oras poluarea e la rang de cinste si nu mai e sigur nici ce cade din cer.
Aerul cu sare va place?:)
Lasand gluma la o parte, voi cum faceti ca sa va alimentati sanatos?

Am ajuns la concluzia ca pana la urma, cu o moarte suntem toti datori. Ajutati de un stil de viata sanatos ne putem prelungi considerabil viata si chiar mai important decat atat, putem imbunatati calitatea acesteia insa zic eu, chiar daca e important sa avem catia ani in plus la contorizarea finala si mai important este ca acestia sa fie fericiti. Asadar, o prajitura din cand in cand nu omoara pe nimeni.
Dar sa va zic cum procedez eu. In primul rand, am ales sa mizez pe echilibru. Avand in vedere ca adevarul e intotdeauna undeva la mijloc am decis sa ma situez strategic chiar acolo :). Asadar, manac carne rar si foarte rar, uneori o data pe saptamana, alteori o data la doua sau la trei saptamani. Incerc ca aceasta sa fie carne de calitate, respectiv peste (pastrav, ton sau somon), pui de casa sau muschi de vita. Daca manac carne o manac gatita la cuptor, fiarta sau pe gratar, niciodata prajita.
Manac destul de rar cartofi, orez si paste. Cartofii ii mananc doar fierti sau la cuptor, niciodata prajiti sau piure cu unt (decat in cazuri extreme), orezul il manac cu legume facut la cuptor iar pastele intotdeauna integrale dar chiar si asa nu mai des de o data pe saptamana.
Mananc salate si incerc sa evit sosurile grase (evit in general mancarurile cu sos, mai ales cele cu sos alb).
Nu mananc paine alba decat foarte rar, daca simt nevoie de ceva pe langa o inlocuiesc cu o lipie mica sau o felie de paine integrala.
Evit sa mananc carne cu cartofi, orez sau paste, carnea o combin cu salata sau legume la cuptor .
Incerc sa manac zilnic o salata cruda si cat mai putin mancare preparata termic ( cu treaba asta mi-e inca destul de greu).
Sunt inebunita dupa branzeturi de orice fel, ador cascavalul, brie, gorgonzola, telemeaua, casul si tot ce exista insa incerc sa le manac cu moderatie si in special in salate sau cu legume gatite, nu prea le combin cu carne.
Nu manac iaurturi cu fructe (sunt o mare prostie si mamicile care dau asa ceva copiilor le fac rau), mezeluri, cremwusti (foarte rar ma mai ia pofta dar cand ma gandesc ce contin imi cam trece).
Evit sa mananc dulciuri ( nici nu ma tenteaza, dulciurile nu sunt pacatul meu) iar daca am pofta mi-o potolesc cu ciocolata neagra.
Nu beau sucuri carbogazoase decat foarte rar, bautura mea racoritoare e limonada cu putina miere.
Mananc fructe multe insa intotdeauna dimineata ca si mic dejun sau ca si gustare pana la 6 seara, niciodata pe post de desert (fructele se digera mai repede decat mancare si mancate pe post de desert ele fermenteaza, trebuie sa te asiguri ca ai stomacul liber atunci cand mananci fructe).
Beau apa atat cat simt nevoia, nu tin o contorizare dar nici nu beau putina nici atat de multa incat sa simt disconfort.
Evit sa mananc chestii facute din aluat gen pateuri, placinte, covrigi,  fornetti si minuni din acestea delicioase. Evident, cateodata mai calc pe bec si imi fac poftele dar cu masura.
Nu mananc decat in cazuri extreme chipsuri, seminte prajite, alune prajite, etc.
O data pe saptamana sau o data la doua saptamani mananc o pizza normala dar vegetariana, cu legume coapte si parmezan (fara sos gras, poate sos de rosii sau deloc).
La mama acasa uit toate regulile de mai sus :D Cea mai importanta regula: nu ma frustrez din cauza hranei, daca mi-e pofta de ceva mananc si gust insa nu exagerez cu nimic si nici nu ma simt vinovata dupa, pur si simplu ma bucur de moment. Este foarte important de stiut ca in timp gusturile se schimba si chiar si poftele devin "sanatoase", nu prea iti mai vine sa mananci mizerii mai ales daca stii ce contin.
Am adoptat stilul acesta de viata din iarna, de cand m-am mutat la casuta mea. Am slabit 5 kilograme de atunci, tenul imi arata foarte bine, celulita s-a redus considerabil si am un tranzit intenstinal de la foarte lenes in trecut la multumitor in prezent.
Inca mai am kilograme in plus insa ce s-a depus in timp se da jos tot in timp si sunt convinsa ca am ales metoda sigura si eficienta de "subtiere", chiar daca m-ar tenta sa tin o dieta drastica ca sa arat beton pe plaja ma abtin si ma gandesc mai intai la sanatatea mea.
Voi cum va descurcati la capitolul acesta?

17 comentarii:

  1. Exact acelasi stil de viata il am si eu, am incercat putin si retete raw vegane pe care le introduc in alimentatie cand pot si in rest fix aceeasi treaba. Sper sa mai slabesc, ca tare greu se duce sunculita:(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se duce greu dar se duce de tot daca esti consecventa :) Gandeste-te in cat ai pus-o si cat s-a sedimentat, imposibil sa o dai jos cu una cu 2 .:P

      Ștergere
  2. Fix ca tine mananc si eu. Incerc, de cativa ani, sa mananc sanatos, iar la carne am renuntat de anul trecut. Mananc peste, insa am renuntat la celelalte tipuri de carne, nu le duc lispa nici dupa atatea luni. Acum, sunt intr-o cura de o saptamana de legume si fructe crude, e singura modalitate prin care mai pot slabi si imi doresc sa mai scap de 2-3 kilograme. Asta a insemnat sa renunt si la marea mea placere, inghetata. E mai greu in primele doua zile, dat ce nu fac eu pentru minus doua kilograme :D Sa stii ca m-ai inspirat si o sa scriu si eu cateva vorbe pe blog.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu la inghetata nu prea renunt doar ca am noroc ca ajung sa o mananc destul de rar din cauza ca inghetata care imi place o gasesc doar la Iulius sau Polus :) Chiar te rog sa scrii, pe mine ma incurajeaza si ma motiveaza sa citesc la altii!

      Ștergere
  3. Eu mananc toate prostiile de pe lume, inca nu sunt supraponderala, dar daca as reusi sa mananc si eu normal si mai sanatos, cred ca as ajunge in mai putin de-o luna la greutatea pe care mi-o doresc, adica cu 3-5 kg mai putin...

    RăspundețiȘtergere
  4. Lavi, dar cu vergeturile ce ne facem? cum le prevenim? cum le tratam. Astept un post despre asta :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anca, as fi cea mai fericita sa iti spun ca exista tratament pt asta pt ca si eu am aceeasi problema de la fluctuatiile de greutate insa in afara de multa hidratare si mult sport pentru preventie nu prea ai ce face. Dupa ce te-ai ales cu ele nu exista crema minune ca sa te scape, orice ar promite producatorii, este ca o foaie de hartie rupta, oricat ai incerca sa o lipesti tot se vede ruptura. Singura solutie este ca textura pielii in general sa fie buna si ferma, asta le diminueaza considerabil in timp. Pentru o textura buna a pielii banuiesc ca stii de ce e nevoie: hrana sanatoasa, hidratare interna si externa si mult sport pentru fermitate.:)Daca te deranjeaza foarte tare la mare le poti masca cu un fond de ten rezistent la transfer ;)

      Ștergere
    2. Ma bag si eu in discutie cu o parere strict personala. Eu cred ca vergeturile au rezolvare. Cel putin de varianta cu laser stim sigur. Dar eu ma gandesc asa logic, cum arsurile si alte cicatrici se pot vindeca cu siguranta si vergeturile au rezolvare.La arsura sunt straturi de piele distruse,dezintegrate si totusi pielea se poate regenera , pe cand la vergeturi stratul de piele este existent doar ca intins fortat. Eu am avut 85 kg si o groaza de vergeturi. Slabind s-au micsorat atat de mult incat unele au si disparut. au mai ramas urme albe foarte subtiri si in mare parte vagi. Pe perioada asta am folosit multe creme. Nu stiu daca vre-una a avut efect. Stiu ca depinde si de la corp la corp. Dar observ totusi ca de la acele vergeturi groase au ajuns niste firicele. Intr-adevar si alimentatia a avut un rol important. Nu mananc carne, nu mananc legume si fructe din supermarket, ci numai de la tarani(si unii de incredere pe care ii cunosc), beau 3 litri de apa pe zi , fac sport , nu imi fac poftele decat o data pe luna si ma ung cu creme. Eu cred ca, corpul nostru este capabil de multe si orice tesut se poate regenera. Foarte mult cred ca ajuta si auto-sugestia.Mie imi fur repede gandurile dar m-am inregistrat repetand aceeasi fraza in jur de 15 minute si mi-o pun pe replay de cel putin 4 ori inainte sa ma culc. Dar repet e strict parerea mea. Poate la alte persoane nu functioneaza orice ar face. Oricum am ajuns sa avem pielea asa sensibila tot din cauza alimentatiei. Acum stiu ca trebuie sa fim mai atente sa prevenim si mai departe sa avem grija de copiii nostri. Mama mea care a cantarit chiar si 110 kg si a tot slabit si s-a ingrasat nu a avut vergeturi niciodata.Deh erau alte vremuri, alte alimente. Si eu chiar daca eram un copil slab primele vergeturi mi-au aparut pe brat cand aveam 11 ani. Acum stiu ca pentru fata mea voi avea grija sa i le previn.

      Ștergere
    3. Ioana, ma bucur pt parerea ta optimista. Arsurile se vindeca mult mai usor pentru ca sunt situate pe stratul superior al pielii, vergeturile nu. Intradevar alimentatia, sportul si dupa cum ai zis chiar si psihicul au un rol foarte important si pe o piele tonifiata, bine intretinuta, ele devin aproape insesizabile insa din pc meu de vedere nu prea sunt sanse sa mai ajungi la finetea impecabila de dinainte. Insa as fi extrem de fericita sa mi se dovedeasca contrariul :D

      Ștergere
  5. am observat ca daca nu te abtii de la toate, dar mananci cate putin si in combinatii corecte poti sa slabesti mai mult decat daca esti "la cura" cand "aia nu, aia nu" si te frustrezi :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca vrei sa dai mai multe kilograme jos (si fara sa simti ca esti la dieta!) incearca sa incluzi mai multe proteine in viata de zi cu zi : oua ( fierte sau omleta - dar fara ulei ), branza si iaurt slab, carne de pui ( piept si copane - fara piele ) , carne de curcan, carne de vita si muuult peste - toate facute la gratar, cuptor sau fierte. Si daca adaugi si niste legume (salata verde, castraveti, rosii, ardei, dovleci , vinete etc ) o sa vezi cat de simplu o sa fie. Ah da, si cel putin 2 l de apa pe zi. Toate astea au facut minuni ptr mine. Si nu numai ptr mine, a functionat la toata lumea, pentru ca practic ii dai organismului exact ce are nevoie. Si ce e cel mai tare, poti sa mananci din alea cat vrei, nu trebuie sa te infometezi. Eu am slabit 7 kg in 2 luni si nu am de gand sa renunt la stilul asta de viata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dana, cam asa incerc sa fac, problema este ca mie nu imi prea place carnea, prefer un meniu vegetarian, am si spus ca mananc carne extrem de rar.

      Ștergere
  7. Atunci da-i pe branza de vaci pentru proteine, are gasime mai putina. Mi-ai cam distrus visele legate de diminuarea vergeturilor. Sperm ca macar cu laserul sa se poata diminua. Le am de la 13 ani si am 22 acum. Am o piele de slaba calitate. Deci eu nu am fluctuatii de greutate, cel mai putin am avut 47 si cel mai mult 52 dar 47 in generala si 52 in liceu, banuiesc ca era normal sa cresc. Vergeturile au aparut cand eram slaba...si n-au mai plecat. Succes cu dieta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anca, despre terapia cu laserul nu stiu ce sa iti zic, nu am incercat si nu stiu cum functioneaza. Probabil sa aiba ceva rezultate dar nu imi prea vine a crede ca poate avea efecte spectaculoase, promisiunile gen schimbari uluitoare nu ma mai impresioneaza demult. Poti insa discuta cu cineva care a incercat asa ceva si sa asculti o parere sincera, nicidecum in saloanele unde se face procedura deoarece ei iti vor promite marea cu sarea. Daca afli ceva anunta-ma si pe mine, o sa ma interesez si eu pe tema asta si daca gasesc ceva concludent voi scrie. Poate chiar voi incerca, asa, de amorul artei :D

      Ștergere
    2. Ah, am uitat sa zic ceva, la 52 de kilograme, cu tot cu vergeturi, oricum sunt convinsa ca arati fenomenal asa ca nu prea vad de ce ti-ai face griji. Bucura-te de ce ai si de faptul ca nu ai probleme cu greutatea, imperfectiuni are toata lumea :)

      Ștergere