vineri, 22 iunie 2012

Secretele verii din portfard.

Nu stiu in alte parti ale tarii cum sta treaba dar in Cluj ne topim incet dar sigur. Am renuntat definitiv la blugi si la bluzite si am trecut pe sistemul "goliciune cu bun simt" ca altfel nu se mai poate.
Cand apare canicula imi reevaluez total sistemul de trecere prin viata, incepand de la alimentatie pana la intretinere si machiaj. La fix, saptamana aceasta tema pentru Scoala de Beautyblogging by L'oreal este machiajul de vara asadar va pot povesti in voie cum fac eu sa nu renunt la fond de ten si rimel la aproape 40 de grade.
Primul lucru pe care il fac atunci cand temperatura depaseste norma suportabila este sa ma inarmez cu cateva produse esentiale, exact la fel cum procedez si iarna cand in fiecare geanta am plasat strategic un balsam de buze.
Asadar, lista de vara se compune din : fond de ten rezistent la transfer, baton corector, pudra translucida blush in nuante cat mai naturale, fard pentru sprancene si rimel rezistent la apa. Pe langa acestea, in functie de eveniment mai imbunatatim, mai adaugam sau mai scoatem.
Cu fondurile de ten am o relatie foarte ciudata. O perioada de timp ador un fond de ten, dupa aceea nu-l mai folosesc luni de zile, nu simt ca mi se mai potriveste. Apoi il reiau cu drag ca si pe un prieten demult uitat. Vara insa, ma intorc intotdeauna cu sfintenie si loialitate la Revlon Colorstay din cateva motive: acopera bine, sta cuminte la locul lui si nu-mi ingrasa tenul.
Un alt element esential din trusa mea de vara este batonul corector de care nu ma pot desparti deoarece inca mai am urme de acnee care ma enerveaza. Il aplic punctiform cu o pensula de buze foarte subtire si il blenduiesc pana devine insesizabil. Imi place foarte mult Revlon Photoready .
Pentru ca tenul sa nu luceasca in timpul zilei si pentru finishul semi mat caruia imi place sa i-l dau fiecarui machiaj folosesc pudra translucida Laura Mercier.
La blushuri e o intreaga poveste deoarece in functie de starea de spirit, de inspiratie (va povestesc mai jos despre ce ma inspira) imi aleg zilnic blushul. Am cateva preferate pe care le alternez:
L'oreal True Match:
Mac:
si Flormar (prima nuanta):
Rimel folosesc rezistent la apa aproape de fiecare data, chiar si iarna. Am zis de mai multe ori pe blog, in calitate de rimeluri, nimic nu bate L'orealul. Imi place Lash Architect la nebunie, Million Cils si preferatul meu din toate timpurile Double Extension.
Fardul de sprancene e intotdeauna acelasi, unul mic, simpatic si foarte rezistent tot de la Revlon.Imi place pentru ca nuanta cea mai inchisa se potriveste perfect cu nuanta parului meu.
Suplimentar in functie de ocazie mai folosesc bronzer pentru un look sun kissed si baza de machiaj din silicon daca am nevoie ca machiajul sa reziste un timp indelungat . Farduri de ochi folosesc destul de rar si atunci ma bazez pe Naked de la Urban Decay.
Acum sa va povestesc in functie de ce imi aleg machiajul. Nu ma inspir nici din fotografii, nici din culorile anului si nici din reviste de moda. Cand vine vorba de machiaj ma inspir doar din...mine. Stiu deja foarte bine ce mi se potriveste, ce imi sta bine si mai ales, cu ce ma simt bine. Astfel, daca anul acesta se poarta smokey eyes in toiul verii este foarte clar ca nu voi purta asa ceva deoarece mie mi se potriveste cu totul alt stil. Nu exclud tendintele, insa le adaptez. Rasfoiesc reviste de beauty, caut sa vad ce spun stilistii si le potrivesc stilului si personalitatii mele. De exemplu, am fost foarte incantata de trendul sprancenelor groase si bine accentuate si l-am abordat pentru ca am considerat ca imi sta bine si mi se potriveste. Au fost insa alte trenduri pe care nu le-am adoptat deoarece nu se potriveau personalitatii mele, spre exemplu buzele foarte accentuate.
Conteaza enorm sa te cunosti, sa stii cu ce iti sta bine si sa nu adopti orice trend doar pentru ca spune Vogue sau Cosmopolitan ci doar pentru ca tu te simti bine purtand un anumit stil de machiaj.
Eu imi adaptez machiajul in functie de tinuta si starea de spirit, astfel:
 Daca aleg o tinuta mai androgina si lejera (preferatele mele) atunci aleg un no make up make up si imi conturez puternic sprancenele.
Daca aleg o tinuta feminina, gen rochita sau printuri florale atunci imi conturez bine pometii cu un fard roz si exagerez putin cu rimelul.
Daca merg seara pe terasa imi fac un smokey usor din marouri si pastrez buzele naturale.
Daca urmeaza o noapte romantica (si doar atunci) imi machiez buzele cu ruj rosu :) (imi place sa las urme :))) )
Daca merg la piscina pastrez doar rimelul.
La job pastrez un aer fresh si natural, nu exagerez cu nimic.
Daca am probleme cu tenul imi conturez mai puternic ochii ca sa distrag atentia de la imperfectiuni.
Daca este exagerat de cald afara aleg sa pastrez doar pudra, o idee de blush si foarte putin rimel.

Coloristic vorbind imi aleg nuantele care imi avantajeaza tonul pielii si culoarea ochiilor, indiferent ca e vara sau iarna. Singura diferenta este ca vara prefer sidefurile ca sa dea bine cu razele soarelui si iarna nuantele mate.Avand parul saten si ochii verzi ma avantajeaza nuantele naturale, calde. Imi sta bine cu nuante de piersica, roz pal, marouri light si bronz-auriu. Va sfatuiesc sa testati mult pana sa ajungeti la o paleta de nuante care sa va complimenteze trasaturile naturale si dupa ce va cunoasteti atuurile sa diversificati mizand pe ceea ce stiti deja ca va avantajeaza.

Diferenta pe care o fac intre iarna si vara cand vine vorba de machiaj se refera in mod deodebit la intensitatea acestuia. Iarna imi place sa port machiaje mai dramatice ( asta si datorita faptului ca fardurile stau mai bine) iar nuantele din tinute se bazeaza pe tonuri de gri, negru, bej iar vara prefer sa pastrez o nota naturala si sa adun colorile verii in tinuta pe care o port. Totul se refera la echilibru, niciodata prea mult, niciodata prea stearsa.
Cam asa vad eu machiajul ideal pentru o zi de vara:

13 comentarii:

  1. si mie mi se intampla cam la fel cu colorstay..il iubesc:X il ma las-in timp ce incerc alte fonduri de ten,insa intodeauna ma intorc la el cu drag:))
    pe caldura asta sincer eu nu ies din casa,nici cu machiaj,nici fara,pana in ora 5:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici eu nu urmaresc tendintele in niciun domeniu si ma aranjez mereu asa cum stiu ca mi se potriveste. Mascara Millions de cils e si favorita mea :D Tu ce varianta de colorstay folosesti? Planuiesc sa-l incerc si eu (in sfarsit!) mai la toamna si nu stiu pe care sa-l aleg, am ten mixt, dar m-as orienta totusi spre cel pentru ten uscat. Si imi doresc si un blush piersiciu, dar cu subton galben, nu roz, mat, dar nu am gasit pana acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Folosesc varainta pentru ten gras, pe cea pt ten uscat nu am incercat-o, nu stiu cum este dar eu sunt f multumita de aceasta.:)

      Ștergere
  3. incearca noua mascara l'oreal false lashes,e fff buna! mi-ai adus aminte de colorstay,demult nu l-am folosit,cred ca e timpul.xoxooo

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai dreptate, chiar ne topim aici la Cluj! Eu nu suport fondul de ten cand e asa cald, dar il folosesc pentru uniformizare! Acum trebuie sa-mi achitionez si eu altul cu acoperire mai mica si textura light:) Imi dai vreo idee?( pt ten cu tendinta de ingrasare)

    SandraB.ro

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu prea stiu ce sa iti recomand cu textura light, am folosit doar Lancome Teint Idole, era usor si mi-a placut, l-am luat de pe Strawberry.In rest tot Colorstay, Photoready si La Roche Posay am folosit, imi sunt cele mai potrivite.

      Ștergere
  5. Ce de bunatati aici! :)

    sti de concursul de pe blogul meu? nu mai stiu daca ti-am spus si mai urmeaza unul :D...
    http://anfreutza.wordpress.com/2012/06/20/concurs/

    RăspundețiȘtergere
  6. lavi, unde gasesc Colorstay in Cluj? Tocmai mi s-a terminat FlowerPerfection si as incerca un fond de ten care nu se transfera pe telefon :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incearca in Auchan, in farmacia din Sigma, in Cora, in Carrefour. In supermarketuri ai cele mai multe sanse.

      Ștergere
    2. Incearca in Auchan, in farmacia din Sigma, in Cora, in Carrefour. In supermarketuri ai cele mai multe sanse.

      Ștergere
  7. cam asta folosesc si eu, dar nu vara, ci mereu, de vreun an si.. ma tem ca-mi vor exprima fardurile colorate..

    RăspundețiȘtergere